کانون دخترانه تسنیم

این وبلاگ مکانی برای دردودل با تمام دختران سرزمینم علی الخصوص دوستانم در کوچک دانشگاه بزرگ (دانشگاه صنعتی کرمانشاه) می باشد...

کانون دخترانه تسنیم

این وبلاگ مکانی برای دردودل با تمام دختران سرزمینم علی الخصوص دوستانم در کوچک دانشگاه بزرگ (دانشگاه صنعتی کرمانشاه) می باشد...

کانون دخترانه تسنیم

کانون فرهنگی دخترانه تسنیم به مدد جمعی از دانشجویان در دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاسیس شده است...

پیشکش به مولا حاضرمان...

ماییم و حکایت پریشانیمان
داغی که نهان شد به غزل خوانیمان
ما و تب حیرت، تب سرگردانی
خورده است غم فراق به پیشانیمان

بایگانی
پیوندهای روزانه

چاپلوسی و حسد...

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ

ثنا گفتن و تمجید دیگران، بیش از حد شایستگی و لیاقت، تملق و چاپلوسی است، و کمتر از آنچه سزاوارند یا ناشی از عجز تمجیدکننده است یا منشا روانی آن بیماری حسد است.

مولا علی (ع)

نهج البلاغه فیض ص 1239

  • دختری از تبار تسنیم

حسد

مولا علی ع

چاپلوسی

نظرات  (۴)

حسد دوستی هارا سست و نابود میکند زمانی می رسد که آدمی با خودش هم بیگانه میشود...
گناه ذوب کننده وجود آدمیزاد است مانند قند شیرین است اما مرض ها به دنبالش می آیند.
پاسخ:
رفیق جمله ات به فکرم برد...
+++
  • تنها همدم ماه
  • من همیشه عادت دارم اینقدر از شایستگی های طرف میگم که دیگه واقعا خود هم خجالت میکشم 
    گاهی اوقات خودمم حس میکنم دارم چاپلوسی میکنم 
    ولی قصدم چاپلوسی نیست و از دوست داشتنِ زیاده !
    چیکار کنم ؟

    پاسخ:
    خوبه که انقدر مهربونین
    ، یه حدیث داریم که گفته اگه از یه نفر خیلی تعریف کنیم، انگار خاک تو چشماش ریختیم...

    سعی کنیم مبالغه نکنیم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">